петък, 28 февруари 2014 г.

Как се прави: Трабант и Вартбург

    Тези автомобили са били ръчно изработвани, също като Ролс Ройс.
    Повечето от вас сигурно вече са гледали тези клипове,всъщност, повече от веднъж. Този път  не само ще ви покажем видеозаписи, но дори ще ги сравним един с друг, за да решите коя от двете фабрики Цвикау (Трабант) или фабриката, където се произвежда Вартбург, в Айзенах е по-остаряла.



   Ще ти покажем няколко интересни сцени, за да сме сигурни, че няма да пропуснете странните моменти в изграждането на тези емблематични автомобили:

 05:08  - готовите автомобили се изкарват от завода през 2x2.1 m гаражна врата , която изглежда така, сякаш е направена от смачкана велпапе .Вероятно е изработен от дърво , действително .

 09:17  -  дузина купета са натоварени в полуремарке на ИФА,за да бъдат транспортирани до друга фабрика.

12:03 - С помощта на суров шаблон на задния калник, шивачът създава сурова част от памук, които също се използва и за направата на юргани.

13:24-13:47- Дълги и донякъде смущаващи секунди показва методите за рециклиране на завода и  тяхната ефективност.

20:20  - Коляновият вал предварително направен от прецизно фрезоване, с помощта на автоматична техника е "фино" настроен от работник чрез използване на аналогов часовник и чук.

22:50 -  Работници не носят ушни протектори, за да  проверят дали двигателите на двутактовите мотори пищят при около 2-3000 оборота. Това се случва през целия ден.

24:21 -  10те минути време за производството на всяка част от купето.

25:24 - Облечени с тениска и чифт ръкавици , Удо и Карстен изрязват на части от купето на свободно стоящ банциг.

28:27 - Опитният работник нагажда вратата към купето с ъглошлайф.

28:39  - Висококвалифицираният другар от братски Виетнам подготвя купето за боядисване като полира на ръка цялото купе.

28:50 - Работата на роботите, които правят боядисването се завършва от работниците.

29:46 - Работниците са снабдени със стандартно защитно облекло и индивидуални предпазни средства за боядисване на трабанти 
30:32 - Иконата на икономическита логистика или за кратко ИФА, изнася вече готовите купета.

34:13 - Машината за напояване. Няма нужда от допълнително обяснение, ако някога сте били в Трабант, докато вали.

34:44 - Готовият автомобил, боядисан в невъзможен нюанс на зеленото и синьото, отиват към товарната рампа, правейки завои на 3 колела


07:00 - Заварчиците извайват задницата на Вартбурга.

07:14 - Работник логистика избутва на ръка една трета от автомобила до края на линията. 

07:44 - Тялото се повдига до по-горното ниво. Фабриката не може да се разширява 
хоризонтално, само вертикално, така че етапите на работа се провеждат от най-долното ниво към най-горното.


02:37 - Сглобените шасита се разтоварват от влака с мотокар, при снеговалеж, след това се товарят в ремаркето на трактор.

03:35 - Тракторът пропуска пешеходците, след което минава на червено, теглейки полуготовите Вартбурзи.

03:59 - Друг кран сваля шаситата едно по едно, след това електрическа количка ги вкарва в завода.


0:20 -Работник играе на автомобилен симулатор по време на работа. 

0:39 - Насладете се на купищата непродадени Вартбурзи.

02:46 - Думите на Волфрам Ледке, търговският мениджър на фабриката, насълзяват на очите на млад работник.  

04:10 - Строгият поглед на работниците.


Какво мислите? Имало ли е някога по-куца и безсмислена фабрика за автомобили като тези тук.



Няма коментари:

Публикуване на коментар